Az olyan területeken, ahol a hagyományos fűnyírók valamilyen oknál fogva nem használhatók (pl. túl nagy a fű, dimbes-dombos, meredek talaj, fás szárú aljnövényzet, közterületek, autópálya melletti területek, stb.), elengedhetetlen egy jó benzines fűkasza.
A termékkínálat rendkívül széles, de mi alapján választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbb gépet?
A választásnál először is mérlegelnünk kell, hogy milyen gyakran lesz használva, milyen célra, mekkora területet fogunk vele karban tartani, illetve milyen jellegű növényzetet fogunk vágni vele. Ezen szempontokat figyelembe véve választhatunk hobbi, fél profi, vagy profi (ipari) kategóriát, melyek teljesítménye, felépítése és funkcióik is eltérőek. Hobbi és fél profi kategóriában a benzines fűkasza mellett találhatunk elektromos és akkumlátoros kivitelt is, viszont az ipari gépek között már kizárólag benzines változat létezik, mivel a legtöbb területen, ahol ilyet használnak, általában nem megoldott az áramellátás.
Két-, vagy négyütemű benzines fűkasza
Mindenképp nagyobb teljesítményű gépet válasszunk, ha nagy méretű gyomot, vagy allergén parlagfüvet szeretnénk vágni. A profi/ipari kategóriában már találunk olyan kaszákat, amiket akár 8 órán át lehet folyamatosan működtetni. A kétütemű benzines fűkasza keverék üzemanyaggal működik. Ha megfelelő keveréket használunk, akkor hosszú ideig kiszolgálhat minket, jóval kevesebb meghibásodási lehetőséggel, mint a négyütemű változat. Karbantartása is egyszerűbb, ellenben magasabb a káros anyag kibocsátása, így a környezetünk védelme érdekében érdemesebb négyüteműt választani.
A négyütemű benzines fűkasza motorja bonyolultabb felépítése miatt nagyobb teret enged a meghibásodási lehetőségeknek, viszont legalább nem kell a keverékkel bajlódnunk, mivel ez sima, 95-ös benzinnel működik. Hátránya, hogy hosszú ideig nem bírja a magas fordulatszámot, így a lejtős-dombos talaj nem a kedvenc munkaterülete. Tehát karbantartás szempontjából a kétütemű kedvezőbb, a négyütemű ellenben üzemanyag takarékosabb, csendesebb.
A benzines fűkasza kiegészítői
Általában a benzines fűkasza egy védőburkolatból, kétkaros fogantyúból és késpengéből áll, amiket egymáshoz lehet csavarozni. Ezen kívül a használatához elengedhetetlen kiegészítő a benzin és az olaj. Nagyon fontos, hogy figyeljünk a keverési arányra! Ha az olaj mennyisége nagyobb, akkor könnyen lefulladhat a fűkasza, ha viszont kevesebb olaj kerül bele, akkor nem lesz megfelelő a motor kenése, ami a kopóalkatrészek cseréjéhez vezethet.
Vágófelület szerint megkülönböztethetünk damilfejes, vagy vágótárcsás fűkaszákat. A damilfejet fűnyíráshoz, gyenge növényzet vágásához, szegélyek melletti területekhez ajánlott használni, illetve olyan helyeken, ahol nincsenek vastag, fás szárú növények. Létezik több féle átmérőjű és hosszúságú kör és négyzet alakú damil, az utóbbi élei miatt jobban vágja a füvet, viszont az ára is magasabb. A damil adagolási mód szerint 3 féle damilfejes változat van: Fix damilfejes, aminél a damil adagolása kézzel történik a benzines fűkasza leállítása után; félautomata, amit a damil adagolásához nem szükséges leállítani, elég a vágófejet a talajhoz érinteni; automata, aminél ha már rövid a damil, akkor a gép a megfelelő hosszúságra magától újra állítja.
A vágótárcsás benzines fűkasza a vastagabb, szálas növényzettel is megbirkózik. Ennek is több típusa létezik, 2, 4, 8, vagy 40 fogas fűvágó lapok közül választhatunk a vágni kívánt növényzet tulajdonságaitól függően. Ezen kívül rendelkezésre állnak még a bozótvágó késes modellek, de akár körfűrészlapot is tudunk a gépünkre csatlakoztatni, amivel cserjéket, vagy vékony fatörzseket is ki lehet vágni.
A benzines fűkasza használatakor ne feledkezzünk meg a védőfelszerelés viseléséről (sisak, szemellenző, fülvédő, kesztyű, védőruha és cipő)!